Безплатна доставка над 200лв
Общи Условия
за www.hva.bg
Настоящият документ съдържа общите условия на споразумението за използване на информационните услуги и съдържанието, достъпни чрез интернет сайта, включително и клаузите на споразумението за покупко-продажба от разстояние, което може да бъде сключено чрез услугите на онлайн магазина на www.hva.bg, наричан по-долу за краткост „Споразумението“.
I. Дефиниции
Член 1. \ (1) За прилагането и тълкуването на настоящите общи условия, използваните понятия и изрази ще се употребяват със следното значение:
- „Доставчик на услуга по съхранение на чужда информация“ е физическото или юридическото лице, което предлага споделени хостинг услуги.
- „Доставчик на услуги“ е фирма с електронен адрес: info@www.hva.bg.
- „Онлайн магазин на Доставчика на услуги“ („Онлайн магазина“) е колекция от уеб страници, достъпни чрез уеб сайта, чрез които се предлага услуга за сключване на договор за покупко-продажба от разстояние между Доставчика на услуги и конкретен Потребител за конкретно избрани стоки.
- „Система за информация“ е всяко конкретно устройство или комбинация от свързани подобни устройства, което или измежду които поне едно е предназначено да запазва, изпраща или получава електронни документи.
- „Количка“ е отделен графичен елемент от уеб сайта, показващ данни за избраните от Потребителя стоки, които ще бъдат обект на Поръчка.
- „Преносимо устройство“ е портативно устройство, което изпълнява функциите на компютър, като смартфони, таблети и лаптопи.
- „Неправомерни действия“ са действия и/или бездействия, които нанасят вреди на лица, използващи електронни комуникационни мрежи и услуги, включително изпращане на непоискани търговски съобщения в нарушение на действащото законодателство (спам), запълване на каналите (flood), получаване на достъп до ресурси чрез използване на чужди права или пароли, придобити по неправомерен начин, използване на недостатъци в системите с цел извличане на полза за себе си или за другиго или добиване на информация, нарушаване на нормалната работа на останалите Потребители на интернет или други електронни комуникационни мрежи, извършване на деяния, които могат да бъдат квалифицирани като престъпления, в това число, но не само, повреждане или унищожаване на чуждо имущество чрез нерегламентиран достъп до компютърни системи или информационни масиви, компютърна измама, въвеждане на компютърен вирус в компютърна програма или система от типа на „троянски коне“, системи за отдалечен контрол и др., както и извършване на каквито и да било други действия, които могат да се квалифицират като състави на непозволено увреждане или административно нарушение.
- „Поръчка“ е попълване на необходимите лични данни за регистрация или използване на предходна регистрация от страна на Потребителя; потвърждаване от страна на Потребителя, че е запознат със съдържанието на настоящите общи условия, че е съгласен с тях и че се задължава да ги спазва; избиране на метод за плащане и натискане на бутона „Поръчай“, достъпен в онлайн магазина на Доставчика на услуги, като по този начин Потребителят извършва електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис и отправя оферта до Доставчика на услуги за сключване на договор за покупко-продажба от разстояние с предмет конкретно избрани от него стоки.
- „Потребител“ е физическо лице, което по какъвто и да е начин използва услугите или съдържанието, предлагани чрез уеб сайта www.hva.bg, администриран от Доставчика на услуги, за лични цели, включително или лице, сключило договор за покупко-продажба от разстояние чрез използване на услугите от онлайн магазина на Доставчика на услуги.
- „Случайно събитие“ е непреодолимо и непредотвратимо събитие от необичаен характер, непредвидимо към момента на сключване на споразумението, което прави предлагането на услугите обективно невъзможно.
- „Споделени хостинг услуги“ обхващат, но не се ограничават до, услуги по предоставяне на свободно дисково пространство, намиращо се в инфраструктурата на Доставчика на услуга по съхранение на чужда информация; предлагане на достъп до администраторски панел за публикации; обработка и администриране на информация, запазена в предоставеното дисково пространство; използване на електронна поща; предоставяне на параметри във връзка с изпълнението на услугата по споразумението, обвързващо Доставчика на услуги и Доставчика на услуга по съхранение на чужда информация; предлагане на услуги по техническа поддръжка; предоставяне на контролен панел за управление на абонаментите и регистрациите на Потребителите и други.
- „Стоки“ са потребими или непотребими движими вещи, които се предлагат възмездно от Доставчика на услуги на Потребителя чрез онлайн магазина на Доставчика на услуги.
- „Съдържание“ е всякакъв текст, изображение, звук, видео, мултимедия или друго аудио и/или аудио-визуално съдържание, указател за връзка или какъвто и да е друг материал, информация или цифрово съдържание, включително изразени мнения и/или становища, публикувани на уеб сайта www.hva.bg от Доставчика на услуги върху сървър на Доставчика на услуга по съхранение на чужда информация, които не се доставят на материален носител и достъпът до които се осъществява чрез уеб сайта www.hva.bg.
- „Уеб страница“ е хипертекстов документ, съдържащ файлове, изображения, аудио, видео и/или аудио-визуално и друго съдържание, достъпът до което се осъществява чрез унифициран адрес на ресурс (URL).
- „Уеб сайт“ е съвкупност от уеб страници, съдържащи текст, звук, изображение, електронни препратки, компютърни програми (софтуер) или други материали и ресурси, които са налични в интернет и достъпът до които може да се осъществи на унифициран адрес на ресурс (URL) в електронна комуникационна мрежа чрез използване на протокол за прехвърляне на хипертекст (http/https).
- „Уеб сайтът www.hva.bg“ е уеб сайт, разработен, публикуван и администриран от Доставчика на услуги и достъпен на адрес www.hva.bg, чрез който на Потребителя се предлагат различни стоки, услуги и съдържание, които са предмет на настоящите общи условия.
- „Указател за връзка“ е хипервръзка, обозначена в определена уеб страница, която позволява автоматизирано препрещане към друга уеб страница, информационен ресурс или обект чрез стандартизирани протоколи.
- „Услуги“ са услуги на информационното общество, предлагани чрез уеб сайта www.hva.bg.
(2) В приложимите случаи думи, употребени в единствено число, следва да се разбират в смисъл, включващ множествено число, и обратно.
II. Предмет на споразумението
Член 2. \ (1) Доставчикът на услуги предлага на Потребителя чрез уеб сайта www.hva.bg безплатно или срещу заплащане услуги, които обхващат, но не се ограничават до, услуги по търсене, обработка и предоставяне на информация и съдържание, достъпни за Потребителя под формата на текст, изображения, аудио, видео и/или аудио-визуални ресурси и други, услуги по сключване на договор за покупко-продажба от разстояние и доставка на стоки от каталога на онлайн магазина на Доставчика на услуги, услуги по изпращане на периодичен информационен бюлетин чрез електронна поща, както и всякакъв вид други свързани услуги. \ (2) Доставчикът на услуги предлага услугите на регистрирани и нерегистрирани Потребители съгласно чл. 4. В случаите, когато достъпът до конкретна услуга, предлагана чрез уеб сайта www.hva.bg, изисква регистрация или заплащане на възнаграждение от страна на Потребителя, това е изрично отбелязано на съответната уеб страница. \ (3) Доставчикът на услуги периодично усъвършенства услугите, достъпни чрез уеб сайта www.hva.bg, в съответствие с дейността си, като изменя техния брой, особености и начин на предлагане. Във връзка с това Доставчикът на услуги може да създава или премахва определени функционалности на услугите, както и да прекрати тяхното предлагане по реда и при условията, установени в настоящите общи условия. \ (4) Всички услуги и всякакъв вид съдържание, предлагани на Потребителя чрез уеб сайта www.hva.bg, имат единствено информационен и образователен характер. Те не бива да се приемат като здравни услуги, медицински съвети или консултации, диагностична и/или лечебно-терапевтична дейност или като заместител на подобни услуги. \ (5) Всички стоки, които Доставчикът на услуги предлага чрез онлайн магазина, не са лекарствени продукти, предназначени за лечение, профилактика или диагностика на заболявания, нито ги заместват. По въпроси, свързани със здравословното състояние на Потребителя или на трето лице, включително при нарушения във физиологичните функции, същият следва незабавно да потърси мнение от личен лекар или друг квалифициран медицински специалист.
III. Общи положения
Член 3. \ (1) Тези условия са приложими по отношение на предлагането на услугите чрез уеб сайта www.hva.bg и представляват неотменна част от споразумението, сключено между Доставчика на услуги и Потребителя. Те важат за отношенията както с регистрираните, така и с нерегистрираните Потребители – при отчитане на особеностите на съответните услуги. \ (2) Текстът на настоящите общи условия е достъпен в интернет на сайта: www.hva.bg, във формат, удобен за всички. \ (3) Указателят за връзка към уеб страницата по ал. 2, която съдържа текста на настоящите общи условия, е видим в долната част на всяка уеб страница от уеб сайта www.hva.bg. \ (4) Настоящите условия се считат за обвързващи за Доставчика на услуги от момента на публикуването им на уеб сайта www.hva.bg. \ (5) Потребителят удостоверява, че е запознат с настоящите общи условия в тяхната цялост. \ (6) Потребителят удостоверява, че е пълнолетен и дееспособен.
IV. Характеристики на услугите
Член 4. \ (1) Услугите, предлагани чрез уеб сайта www.hva.bg, които не изискват предварителна регистрация на Потребителя, се предоставят безплатно и обхващат, но не се ограничават до, предлагане на информация за различни видове стоки, техните основни свойства, функции и предназначение, хранителния им или химически състав, начинът им на употреба, сведения относно техния производител и дистрибутор, цената, на която се предлагат и доставят от Доставчика на услуги, услуги за периодично получаване на месечен информационен бюлетин, съдържащ данни за стоки на преференциални цени, и други. \ (2) Услугите, предлагани чрез уеб сайта www.hva.bg срещу заплащане, изискват въвеждане на лични данни на Потребителя и се предоставят след сключването на договор за покупко-продажба от разстояние по реда на настоящите общи условия. Тези услуги включват доставка на различни категории стоки, предлагани от онлайн магазина на Доставчика на услуги, и други.
Член 5. \ (1) Услугите по чл. 4, ал. 2 от настоящите общи условия се състоят в сключването на договор за покупко-продажба от разстояние и доставката на избраните от Потребителя стоки до посочения от него адрес, намиращ се на територията на Европейския съюз, срещу съответно заплащане. \ (2) Услугата за доставка на стоки от онлайн магазина на Доставчика на услуги се предлага само след потвърждаване на успешно направена от Потребителя Поръчка от страна на Доставчика на услуги. Потвърждаването на направената Поръчка се извършва чрез електронно съобщение, изпратено на предоставения от Потребителя адрес на електронна поща. Ако избраният от Потребителя метод на плащане е чрез банков превод, Доставчикът на услуги потвърждава направената Поръчка след постъпване в сметката на Доставчика на услуги на сума, равна на крайната цена на услугата, и валидно посочен номер на Поръчката. \ (3) Ако Потребителят е направил Поръчката извън работното време на Доставчика на услуги или в неработен ден, процесът по потвърждаване ще започне в първия работен ден, следващ момента на направата на Поръчката. При промяна на цената на стоките през този период, Потребителят заплаща тази цена, при която е направена Поръчката. Във всички останали случаи процесът по потвърждаване на Поръчката започва от момента на нейното получаване от Доставчика на услуги. \ (4) Доставчикът на услуги се стреми да поддържа актуална информация за стоките, предлагани в онлайн магазина. Въпреки това, е възможно поради технически грешки Потребителят да направи Поръчка за стока, с която Доставчикът на услуги не разполага към момента поради изчерпване на количествата. В тези случаи Доставчикът на услуги има право да откаже Поръчката, като изрично уведоми Потребителя чрез телефонно обаждане в най-кратък срок. \ (5) Доставчикът на услуги изпраща поръчаните стоки в срок до пет работни дни от потвърждаването на Поръчката. Доставката на поръчаните стоки до посочения от Потребителя адрес се осъществява от спедиторска компания съобразно нейния график на обслужване. \ (6) В деня на получаване на Поръчката Потребителят получава обаждане или кратко текстово съобщение (SMS) от представител на спедиторската компания за предстоящата доставка. Доставчикът на услуги не носи отговорност за действията на представителите на спедиторската компания, доколкото те са лица извън организацията и контрола на Доставчика на услуги. \ (7) Цената за ползване на услугите по чл. 4, ал. 2 се определя съобразно цената на избраните от Потребителя стоки, установена от Доставчика на услуги към момента на Поръчката, и цената за доставката на стоките, съобразно посочения от Потребителя адрес за доставка и действащите правила за ценообразуване, определени от спедиторската компания. Крайната цена на услугата с включени всички данъци и такси се посочва по ясен и разбираем за Потребителя начин на уеб страницата на онлайн магазина на Доставчика на услуги, преди да бъде направена Поръчката. \ (8) Плащането на дължимото възнаграждение се счита за извършено с постъпването на дължимата сума в банковата сметка на Доставчика на услуги или с предаването на дължимата сума на представителя на спедиторската компания в зависимост от избрания метод на плащане. \ (9) Доставчикът на услуги има право едностранно да променя цената на стоките и крайното възнаграждение, дължимо за ползване на услугите по чл. 4, ал. 2. Независимо от тези промени, Потребителят винаги дължи размера на възнаграждението, посочен на уеб страницата на съответната услуга към момента на заявяването ѝ.
Член 6. \ Услугите по чл. 4, ал. 2 от настоящите общи условия се предлагат със сключването на споразумението за покупко-продажба от разстояние по реда на чл. 8 и следващите от общите условия.
V. Склюване на споразумението
Член 7. \ (1) Общите условия са обвързващи за страните от момента, в който Потребителят се е запознал със съдържанието им и ги е приел, освен ако в тях не е предвидено друго. \ (2) Потребителят удостоверява, че е запознат със съдържанието на настоящите общи условия, съгласен е с тях и се задължава да ги спазва с всяко използване на услугите и съдържанието, достъпни чрез уеб сайта www.hva.bg. \ (3) Използването по смисъла на предходната алинея включва, но не се ограничава до, всяко отваряне, разглеждане и възпроизвеждане на уеб страница от уеб сайта www.hva.bg, натискане или докосване върху указател за връзка, видим на началната (заглавна) страница или на която и да е друга уеб страница от уеб сайта www.hva.bg, извършване на Поръчка в онлайн магазина на Доставчика на услуги. \ (4) В случай че Потребителят не е съгласен с някоя от уговорките, съдържащи се в настоящите общи условия, той не следва да използва уеб сайта www.hva.bg или която и да е от услугите, достъпни чрез него. В случай че Потребителят вече ги е използвал или ги използва, той следва незабавно да преустанови използването им и да напусне уеб сайта www.hva.bg.
Член 8. \ (1) За да използва услугите по чл. 4, ал. 2 от настоящите общи условия, Потребителят сключва споразумение за покупко-продажба от разстояние при действието на настоящите общи условия. \ (2) Потребителят добавя желаните от него стоки в количката на онлайн магазина, след което оформя крайния вид на количката, включваща избраните стоки, чрез натискане на бутона „Поръчай“. След потвърждаване на желанието си да заяви конкретните стоки, на Потребителя се предоставя възможност да прегледа, провери и промени съдържанието на количката, след което да направи своята Поръчка. \ (3) За да направи своята Поръчка, Потребителят следва: \ а) да се регистрира като попълни валиден адрес на електронна поща и парола, която да отговаря на необходимите изисквания за сложност, или да използва предходна регистрация; \ б) да попълни най-малко следните лични данни: име, фамилия, пълен адрес за доставка, електронна поща, телефон за връзка; \ в) да избере начин на доставка и начин на плащане; \ г) да потвърди, че е запознат със съдържанието на настоящите общи условия, че е съгласен с тях и че се задължава да ги спазва, като постави отметка в полето „Съгласен съм с Условията за ползване“, с което се извършва електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис; \ д) да натисне бутона „Поръчай“. \ (4) Преди окончателното изпращане на Поръчката на Потребителя се предоставя в пълен обем информацията за основните характеристики на стоките и условията на услугата съгласно чл. 47 и чл. 49, ал. 2, 4 и 8 от Закона за защитата на потребителите в непосредствена близост до бутона „Поръчай“. В случай че достъпът до уеб сайта www.hva.bg се осъществява от преносимо устройство, на Потребителя се предоставя като минимум информацията по чл. 49, ал. 5 от Закона за защитата на потребителите, а достъпът до пълната информация за услугата и текста на настоящите общи условия се предоставя чрез указател за връзка. \ (5) В случай че избраният метод за плащане е чрез банков превод, след натискане на бутона „Поръчай“ по ал. 3, буква д), Потребителят се пренасочва към уеб страница, на която се съдържа следната информация, необходима за извършване на банковия превод: пълна левова стойност на услугата, която следва да бъде заплатена; данни за банковата сметка, към която сумата следва да бъде наредена; нейният титуляр; данни за банката, която администрира банковата сметка; номерът на Поръчката, който следва задължително да бъде посочен от Потребителя като основание за превода; както и телефон за връзка с Доставчика на услуги. На Потребителя се изпраща и електронно съобщение, което съдържа същия обем информация и с което се потвърждава успешното получаване на Поръчката от Доставчика на услуги. \ (6) В случай че избраният метод за заплащане е наложен платеж, на Потребителя се изпраща електронно съобщение, с което се потвърждава успешното получаване на Поръчката от Доставчика на услуги, веднага след натискане на бутона „Плащане“ по ал. 3, буква д). \ (7) Информацията за предлаганите стоки в онлайн магазина на Доставчика на услуги не трябва да се счита за обвързваща Доставчика на услуги оферта. С натискането на бутона „Заплати“ Потребителят отправя обвързваща оферта за закупуване на избраните стоки от Доставчика на услуги. \ (8) Когато избраният от Потребителя метод за плащане е наложен платеж, с постъпването на електронното съобщение за потвърдена Поръчка по реда на чл. 5 от настоящите общи условия в посочената от Потребителя електронна поща, офертата на Потребителя се смята за приета и споразумението за покупко-продажба от разстояние се счита за сключено. \ (9) Когато избраният от Потребителя метод за плащане е чрез банков превод, споразумението за покупко-продажба от разстояние не може да бъде сключено преди заплащането на дължимото възнаграждение чрез банков превод, в който е посочен номерът на Поръчката като основание за превода. Само след постъпване на дължимата от Потребителя сума в сметката на Доставчика на услуги, Доставчикът на услуги има право да изпрати електронно съобщение за потвърдена Поръчка съгласно чл. 5 от настоящите общи условия. С постъпването на електронното съобщение за потвърдена Поръчка в посочената от Потребителя електронна поща, офертата на Потребителя се смята за приета и споразумението за покупко-продажба от разстояние се счита за сключено.
Член 9. \ При сключването на споразумението за покупко-продажба от разстояние съгласно чл. 6 от настоящите общи условия, Доставчикът на услуги изпраща текста на настоящите общи условия като прикачен файл в стандартен файлов формат, като например PDF, към електронното съобщение по чл. 8, ал. 9 от общите условия, както и указания за условията, срока и начина за упражняване на правото на отказ на Потребителя съгласно чл. 50 от Закона за защитата на потребителите.
Член 10. \ Споразумението се сключва на български език.
VI. Условия за ползване на услугите
Член 11. \ (1) Услугите по чл. 4, ал. 1 от общите условия се предлагат свободно и не изискват регистрация. \ (2) Услугите по чл. 4, ал. 2 от общите условия се предлагат след регистрация или извършване на Поръчка и заплащане на дължимото възнаграждение.
Член 12. \ Предлаганите чрез уеб сайта www.hva.bg услуги изискват наличие на интернет свързаност на съответното крайно устройство на Потребителя, от което се заявяват и използват услугите.
Член 13. \ (1) С цел предлагане на услугите по чл. 4, ал. 2 Доставчикът на услуги създава потребителски профил (акаунт) на всеки Потребител, който се регистрира съгласно чл. 8. \ (2) Потребителският профил съдържа най-малко следната информация:
- История на заявените услуги по чл. 4, ал. 2;
- Налични точки от програмата „Лоялни Потребители“;
- Избрани от Потребителя любими стоки.
VII. Права и задължения на страните
Член 14. \ (1) Потребителят има право на достъп до услугите, предлагани чрез уеб сайта www.hva.bg, при спазване на условията и изискванията, определени от Доставчика на услуги и настоящите общи условия. \ (2) Потребителят има право да използва услугите, достъпни чрез уеб сайта www.hva.bg, само за лични цели, извън рамките на всякаква търговска или професионална дейност.
Член 15. \ (1) Потребителят има право да се откаже от споразумението от разстояние в 14-дневен срок, считано от датата на доставката на стоките. \ (2) Упражняването на това право става чрез попълване и изпращане на стандартен формуляр, достъпен на сайта. Стандартният формуляр се изпраща по електронен път, а получените от Потребителя стоки се връщат по куриерска фирма в тяхната оригинална опаковка, неупотребявани и без следи от нарушаване на търговския вид, включително, но не само: разкъсана опаковка, премахнати етикети, липсващи части и др. Стоките следва да са придружени от всички съпътстващи ги документи като касова бележка, фактура, указания за употреба и т.н. \ (3) Доставчикът на услуги запазва правото си да не възстанови суми за всяка получена стока, която не отговаря на изискванията по предходната алинея. \ (4) Всички разходи за връщане на стоките при упражняване на правото на отказ са за сметка на Потребителя. \ (5) Доставчикът на услуги изпраща на посочения от Потребителя адрес на електронна поща потвърждение за успешно получени стоки в стандартен файлов формат, като например PDF, незабавно след получаване и проверка на върнатите стоки.
Член 16. \ (1) Потребителят има право да замени доставена стока, когато стоката е различна от действително заявената. \ (2) За упражняване на това право Потребителят следва да попълни и изпрати стандартния формуляр, достъпен на сайта, който трябва да бъде изпратен по електронен път и да съдържа недвусмислено посочване на действително заявените от Потребителя стоки и тяхното количество, номер на Поръчката и т.н. Получените стоки следва да бъдат изпратени по куриерска фирма в тяхната оригинална опаковка, неупотребявани и без следи от нарушаване на търговския вид, включително, но не само: разкъсана опаковка, премахнати етикети, липсващи части и др. Стоките следва да са придружени от всички съпътстващи ги документи като касова бележка, фактура, указания за употреба и т.н. \ (3) Доставчикът на услуги запазва правото си да откаже замяна на всяка стока, която не отговаря на изискванията по предходната алинея. \ (4) Доставчикът на услуги изпраща на посочения от Потребителя адрес на електронна поща потвърждение за получаване на стоките и за потвърждаване на правото на замяна в стандартен файлов формат, като например PDF, незабавно след получаване и проверка на върнатите стоки. \ (5) Всички транспортни разходи по упражняване на правото на Потребителя по настоящата алинея се поемат от Доставчика на услуги.
Член 17. \ (1) Потребителят има право на рекламация на стоките поради значително несъответствие с характеристиките, описани в онлайн магазина на Доставчика на услуги към момента на Поръчката. \ (2) Упражняването на правото на рекламация по ал. 1 изисква от Потребителя да предяви рекламация пред Доставчика на услуги чрез попълване и изпращане на стандартния формуляр, достъпен на сайта. Формулярът следва да бъде изпратен заедно с получените стоки, касовата бележка, фактурата, указанията за употреба и т.н. \ (3) Стандартният формуляр съдържа недвусмислено изявление на Потребителя за предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията: замяна на стоката с друга стока от онлайн магазина на Доставчика на услуги или възстановяване на заплатената сума. Освен изявлението по предходното изречение, искането на Потребителя за рекламация следва да съдържа най-малко: \ а) в какво се състои несъответствието на стоката; \ б) доказателство, че дължимото възнаграждение за стоката е заплатено преди възникналото основание за рекламация; \ в) размера на претендираната сума; \ г) адрес за контакт; \ д) други факти и обстоятелства, които Потребителят счита за относими. \ (4) След получаване на стандартния формуляр, Доставчикът на услуги разглежда искането за рекламация. В случай че въз основа на предоставената по ал. 2 информация рекламацията бъде сметната за основателна, Доставчикът на услуги предоставя на Потребителя обезщетение, изразяващо се в замяна на стоката с друга, избрана от Потребителя, или възстановяване на платената от Потребителя сума. \ (5) Ако избраната по предходната алинея стока се предлага в онлайн магазина на Доставчика на услуги на по-висока стойност от заменената, разликата следва да бъде заплатена от Потребителя по банков път. \ (6) При по-ниска стойност на избраната по ал. 3 стока – разликата ще бъде възстановена на Потребителя по банков път. \ (7) Потребителят може да упражни правото си по ал. 1 в срок до 14 дни от откриване на несъответствието, считано от датата на доставката на стоките.
Член 18. \ (1) Потребителят няма право да използва цифровото или друго съдържание, предоставяно чрез уеб сайта www.hva.bg, извън посочените в настоящите общи условия начини и за посочените в тях цели.
Член 19. \ (1) Потребителят се задължава да спазва настоящите общи условия и да не извършва Неправомерни действия. \ (2) Извършването на Неправомерни действия от страна на Потребителя ще се счита от Доставчика на услуги за нарушаване на настоящите общи условия. \ (3) Потребителят се задължава да не използва технологии или средства, различни от технологиите и средствата, предлагани от уеб сайта www.hva.bg и реализирани чрез нормалната му функционалност, за достъп до цифрово или каквото и да е друго съдържание, достъпно чрез уеб сайта www.hva.bg. \ (4) Потребителят се задължава да не се представя за друго лице или за представител на друго физическо или юридическо лице или група от лица, които не е овластен да представлява, или по какъвто и да било начин да въвежда в заблуждение Доставчика на услуги или трети лица относно своята самоличност или принадлежност към определена професионална или друга група.
Член 20. \ (1) Потребителят се задължава да заплаща по определен от Доставчика на услуги начин възнаграждението, дължимо за ползване на услугите по чл. 4, ал. 2. \ (2) Потребителят има право да получи фактура, издадена от Доставчика на услуги, за заплатените от него възнаграждения за ползване на услугите по чл. 4, ал. 2 от общите условия. В случай че Потребителят желае да му бъде издадена фактура, той следва да уведоми Доставчика на услуги и да му предостави допълнителни данни съгласно изискуемите от Закона за счетоводството и Закона за данък върху добавената стойност задължителни реквизити на фактурата.
Член 21. \ (1) Доставчикът на услуги предлага услугите в съответствие с уговореното в настоящите общи условия и полага дължимата грижа за достигането на стоките до посочения от Потребителя адрес. \ (2) Доставчикът на услуги има право на всички възнаграждения, дължими от Потребителя за ползване на услугите по чл. 4, ал. 2 от общите условия.
Член 22. \ (1) Доставчикът на услуги има право да изпраща на Потребителя на услугите по чл. 4, ал. 2 търговски съобщения, отнасящи се до стоките, предлагани чрез онлайн магазина на www.hva.bg, при предварително изразено съгласие от страна на Потребителя. \ (2) При нежелание за получаване на съобщения по ал. 1 Потребителят следва да заяви своето желание да не получава търговски съобщения от Доставчика на услуги чрез натискане върху указател за връзка за автоматично отписване, обозначен в съдържанието на съответното електронно съобщение.
Член 23. \ (1) Доставчикът на услуги има право, след отправяне на предупреждение до Потребителя до посочения от него адрес на електронна поща в разумен срок, да спира, ограничава или променя услугите по чл. 4, предлагани на Потребителя, както и да уведомява компетентните държавни органи, ако по преценка на Доставчика на услуги чрез поведението си Потребителят извършва Неправомерни действия и нарушава настоящите общи условия. \ (2) Доставчикът на услуги има право да променя съдържанието на услугите с цел тяхното непрекъснато подобряване и актуализиране. Информация за предстоящи промени се публикува под формата на съобщение на уеб сайта www.hva.bg в разумен срок.
Член 24. \ (1) Доставчикът на услуги има право да поставя на всяка от уеб страниците на уеб сайта www.hva.bg електронни препратки, рекламни банери и други рекламни форми за стоки и услуги, предлагани от Доставчика на услуги или от трети лица, както и електронни препратки и рекламни банери, сочещи към уеб сайтове, намиращи се извън контрола на Доставчика на услуги. \ (2) Доставчикът на услуги полага дължимата грижа да установи дали съдържанието, публикувано на уеб сайтове по ал. 1, е незаконно или накърняващо правата на трети лица. В случай че Доставчикът на услуги получи уведомление, че съдържание, публикувано на уеб сайт, който е извън контрола на Доставчика на услуги, нарушава правата на трети лица, Доставчикът на услуги незабавно премахва указателя за връзка, рекламния банер или рекламната форма към този уеб сайт. \ (3) Доставчикът на услуги не носи отговорност за съдържанието, верността и законосъобразността на уеб сайтовете по ал. 1 или разпространяваното чрез тях съдържание, както и за услуги или съдържание, станали достояние на Потребителя при ползване на услугите, предлагани чрез уеб сайта www.hva.bg.
Член 25. \ (1) Доставчикът на услуги има право да блокира временно или да прекрати предлагането на услугите на Потребител, който нарушава своите задължения, свързани с използването на услугите. Достъпът до услугите може да бъде възстановен при отстраняване на нарушението и последиците от него. \ (2) Доставчикът на услуги уведомява Потребителя за всяко блокиране или прекратяване на услугите по чл. 4, ал. 2 на основанията, посочени в ал. 1, чрез изпращане на електронно съобщение на адреса на електронна поща на Потребителя. \ (3) В случай на многократни и повтарящи се нарушения на общите условия от страна на Потребителя, Доставчикът на услуги има право да заличи потребителския профил след изпращане на електронно съобщение на адреса на електронна поща на Потребителя.
Член 26. \ (1) Доставчикът на услуги се задължава да предлага на Потребителя необходимата информация за стоките, предлагани в онлайн магазина на Доставчика на услуги, и за услугите по чл. 4, ал. 2 от настоящите общи условия, включително, но не само – условията за плащане, доставка, срока на изпълнение на услугата, предвидените от Доставчика на услуги начини за разглеждане на жалби от Потребителя и др. \ (2) Доставчикът на услуги се задължава да предлага услугите по начин, който не изисква от Потребителя допълнителни разходи, включително, но не само, пощенски такси, митнически данъци и такси.
VIII. Права на интелектуална собственост
Член 27. \ (1) Правата на интелектуална собственост върху съдържанието, разположено на уеб сайта www.hva.bg, се закрилят от Закона за авторското право и сродните му права, Закона за марките и географските означения и други приложими закони и принадлежат на Доставчика на услуги или на съответно указани трети лица, отстъпили на Доставчика на услуги правото на използване на съответните закриляни обекти.
Член 28. \ (1) Използването на услугите и на включеното в тях съдържание, което съдържа обекти, закриляни от права на интелектуална собственост, в нарушение на настоящите общи условия, освен нарушаване на уговореното между Доставчика на услуги и Потребителя, може да съставлява и нарушение на права върху обекти на интелектуална собственост на трети лица. \ (2) За всяко нарушение по ал. 1 Потребителят може да понесе гражданска, административнонаказателна или наказателна отговорност, като в този случай Потребителят има задължението да обезщети Доставчика на услуги или трети лица за причинените вреди.
IX. Отговорност и обезщетения
Член 29. \ (1) Доставчикът на услуги гарантира, че всяка стока съответства на нормативно установените изисквания за безопасност, преди да бъде предложена в онлайн магазина на Доставчика на услуги. \ (2) Доставчикът на услуги не носи отговорност при употреба на стоките извън нормално и разумно предвидимите условия за употреба. \ (3) Доставчикът на услуги не носи отговорност при неспазване на указания за употреба, дадени от производителя на дадена стока, включително, но не само, чрез превишаване на посочената доза за дневен прием, пълно заместване на разнообразното хранене с прием на поръчана стока и др.
Член 30. \ (1) За да гарантира безопасността на предлаганите стоки, Доставчикът на услуги предприема превантивни мерки, като периодично се информира за рисковете, които всяка стока може да представлява за здравето и безопасността на Потребителите, и като систематично регистрира и анализира случаите на упражнено право на рекламация. \ (2) За всяка стока Доставчикът на услуги предлага на Потребителя информация за рисковете, свързани с употребата ѝ, както и необходимите документи за проследяване на произхода на стоката.
Член 31. \ (1) Доставчикът на услуги полага дължимата грижа съдържанието на уеб сайта www.hva.bg да се поддържа винаги вярно и актуално, но не гарантира достоверността и пълнотата на съдържанието и не се ангажира с конкретни срокове за актуализиране на информацията, освен ако не е посочено нещо различно на уеб сайта www.hva.bg (доколкото е приложимо). \ (2) Доставчикът на услуги полага дължимата грижа за постоянния достъп до услугите по чл. 4, ал. 1, нормалното им използване, както и за извършването на доставката на заявените от Потребителя стоки, но няма задължението и не гарантира, че тези стоки и услуги ще удовлетворят изискванията на Потребителя. \ (3) Доставчикът на услуги не носи отговорност за претърпени от Потребителя вреди в резултат на посочване на неверни данни от Потребителя при заявяването на услугите по чл. 4, ал. 2.
Член 32. \ При упражняване на правото на отказ по чл. 15, правото на замяна по чл. 16 и правото на рекламация по чл. 17 от настоящите общи условия, рискът от загуба или повреда при превозването на стоките се носи от Потребителя, когато той е избрал превозвач, различен от посочения от Доставчика на услуги. В случай на каквито и да е вреди, Потребителят може да претендира обезщетение от превозвача, но не и спрямо Доставчика на услуги.
Член 33. \ (1) Доставчикът на услуги не носи отговорност за наличността и качеството, включително ефикасността, въздействието, приложимостта, точността и други, на стоките и услугите, доведени до знанието на Потребителя чрез публикуване на уеб сайта www.hva.bg на електронни препратки, рекламни банери и съобщения за продажба на стоки и предлагане на услуги от трети лица. \ (2) Доколкото действията на тези трети лица не са под контрола на Доставчика на услуги, последният не носи отговорност за противоправния характер на дейността на трето лице или за възникването, обезпечаването, изпълнението, изменението и прекратяването на договорни и законови задължения във връзка с предлаганите от трето лице стоки и услуги, както и не отговаря за причинени вреди, произтекли от неизпълнението на тези задължения.
Член 34. \ Доставчикът на услуги не носи отговорност за вреди, причинени на софтуера, хардуера или съоръженията на Потребителя или за загуба на данни, произтекли от съдържание, съхранено или използвано по какъвто и да било начин посредством предлаганите услуги.
Член 35. \ (1) Доставчикът на услуги не носи отговорност за непредлагане на услугите при настъпване на обстоятелства извън контрола на Доставчика на услуги, включително в случай на случайно събитие, непреодолима сила, прекъсване на глобалната или локалната интернет свързаност, породено от повреди в основната физическа инфраструктура, неправилна софтуерна конфигурация, свръхнатоварване на мрежата, атаки от тип „отказ от услуга“ и всякакъв вид други проблеми в предлагането на услугите извън контрола на Доставчика на услуги, проблеми, дължащи се на оборудването на Потребителя, както и при случай на неправомерен достъп или неправомерна намеса на трети лица във функционирането на информационните системи на Доставчика на услуги или сървърите на Доставчика на услуга по съхраняване на чужда информация.
Член 36. \ (1) Доставчикът на услуги не носи отговорност за претърпени вреди, включително пропуснати ползи, настъпили в резултат на прекратяването, спирането, променянето или ограничаването на услугите по чл. 4, ал. 1, както и в резултат на изтриването, модифицирането, загубването, недостоверността, неточността или непълнотата на съобщения, материали, информация или друго съдържание, използвани, записвани или станали достъпни чрез уеб сайта www.hva.bg във връзка с тези услуги. \ (2) Доставчикът на услуги не носи отговорност за претърпените вреди, включително пропуснатите от Потребителя или от трети лица ползи, причинени в резултат на разваляне на споразумението поради неспазване от страна на Потребителя на изискванията на настоящите общи условия, неспазване на разпоредбите на действащото законодателство или поради изпълнение на разпореждания на компетентни държавни органи.
Член 37. \ (1) Доставчикът на услуги не носи отговорност за настъпили имуществени и неимуществени вреди за физическото или психическото здраве на Потребителя, в случай че той използва или възприема стоките като абсолютен заместител на балансираното и разнообразното хранене или като вещества, притежаващи свойства за лечение или профилактика на заболявания. \ (2) Доставчикът на услуги не носи отговорност за настъпили имуществени и неимуществени вреди за физическото или психическото здраве на Потребителя, в случай че той възприеме информация или друг вид съдържание, достъпно на уеб сайта www.hva.bg, като здравна услуга, медицинска консултация, медицински и/или здравен съвет, диагностична и/или лечебно-терапевтична дейност.
Член 38. \ (1) Потребителят отговаря за опазването на своето потребителско име, парола или каквито и да било други данни, предоставени във връзка с ползването на услугите съгласно настоящите общи условия. \ (2) Потребителят е длъжен незабавно да уведоми Доставчика на услуги за всеки забелязан случай на неправомерен достъп до услугите чрез използване на потребителското му име и парола, както и във всички случаи, когато според Потребителя съществува опасност от такова използване. \ (3) Потребителят отговаря за всички действия, извършени чрез използване на потребителското му име и парола от него или от трети лица, в случай че Потребителят не е уведомил Доставчика на услуги съгласно ал. 2 в разумен срок.
X. Промени в общите условия
Член 39. \ (1) Доколкото услугите, предлагани от Доставчика на услуги, постоянно се допълват и изменят с цел тяхното развитие и усъвършенстване, както и с оглед на възможни законодателни изменения, настоящите общи условия могат да бъдат променяни от Доставчика на услуги. Текстът на изменените общи условия се публикува на уеб сайта www.hva.bg в разумен срок преди влизането им в сила. \ (2) В случай на извършване на промени в общите условия, Доставчикът на услуги уведомява Потребителя на услугите по чл. 4, ал. 2 за извършените промени чрез изпращане на електронно съобщение на посочения от Потребителя адрес на електронна поща в 7-дневен срок от настъпването на съответното обстоятелство. \ (3) С изключение на случаите, когато изменението в общите условия е в резултат на разпореждане или указание на компетентен орган на власт, в приложимите случаи Потребителят на услугите по чл. 4, ал. 2 може да изрази несъгласие с промените в общите условия, като се откаже от споразумението, без да посочва причина и без да дължи обезщетение, или може да продължи да го изпълнява при действащите преди измененията общи условия. \ (4) Потребителят упражнява правото си по ал. 3 чрез изпращане до Доставчика на услуги на електронно съобщение, с което го уведомява за упражняването на правото си по ал. 3. Потребителят следва да изпрати електронното съобщение в едномесечен срок от получаването на уведомлението по ал. 2. Електронното съобщение следва да бъде изпратено от адреса на електронна поща, с който Потребителят е заявил услугата по чл. 4, ал. 2 и към който е било изпратено уведомлението по ал. 2. \ (5) Измененията в общите условия обвързват Потребителя по споразумението, когато Потребителят е уведомен за тях при условията на ал. 2 и не е упражнил правото си по ал. 3 и 4. \ (6) Ако Потребителят продължи да използва услугите и съдържанието, достъпни чрез уеб сайта www.hva.bg, след окончателното влизане в сила на измененията в общите условия, ще се счита, че същият е изразил съгласието си с измененията в общите условия.
XI. Прекратяване на споразумението
Член 40. \ Освен в случаите, предвидени в настоящите общи условия, споразумението между страните се прекратява при настъпването на някое от следните обстоятелства:
- По взаимно съгласие на Доставчика на услуги и Потребителя;
- В други предвидени в закона случаи.
Член 41. \ Всяка от страните има право да развали споразумението в случай на неизпълнение на задължение на другата страна, произтичащо от настоящите общи условия, по причина, за която тази страна отговаря.
XII. Защита на личните данни
Член 42. \ (1) Съгласно Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679) и българското законодателство „Хавая вахана“ и по-конкретно „Хавая вахана“ ООД е администратор на личните данни. \ (2) „Хавая вахана“ приема Политика за сигурност на личните данни и Политика за бисквитките, които всеки посетител, чиито лични данни обработва „Хавая вахана“ или спрямо когото се прилагат бисквитки, следва да приеме, след като се запознае. \ (3) Личните данни на посетителите могат да бъдат предоставени на прокуратурата, полицията, съдебните институции или други държавни органи, на основание и в рамките на законовите разпоредби и в резултат на изрично отправено искане от тяхна страна за това.
XIII. Разрешаване на спорове
Член 43. \ Всички спорове между страните, възникващи от или отнасящи се до споразумението, сключено помежду им, включително въпроси, свързани с тълкуването, недействителността, изпълнението или прекратяването на споразумението, както и спорове по попълването на празноти в споразумението или изменението му във връзка с нововъзникнали обстоятелства, ще бъдат разрешавани в дух на разбирателство и добра воля чрез преговори и взаимни отстъпки от страните.
XIV. Допълнителни уговорки
Член 44. \ (1) Освен в изрично предвидените случаи, посочени в настоящите общи условия, писмени изявления и съобщения се считат за валидно извършени, ако са направени под формата на писмо с обратна разписка, електронна поща, натискане на бутон или маркиране на радио бутон или отметка на уеб сайта www.hva.bg и други подобни, доколкото изявлението е технически записано по начин, който да дава възможност да бъде възпроизведено. \ (2) С приемането на настоящите общи условия и със сключването на споразумение помежду си, страните изразяват съгласието си да се считат разменените електронни изявления помежду им за получени с постъпването им в посочената от адресата информационна система, без за това да е необходимо изрично потвърждаване. В случай че Потребителят е посочил невалиден адрес на електронна поща, изявлението ще се счита за получено само с изпращането му от Доставчика на услуги, дори ако не е било получено.
Член 46. \ В случай че една или повече от уговорките на настоящите общи условия бъде прогласена за недействителна изцяло или отчасти, това не влече недействителност на споразумението, на други негови уговорки или други отделни негови части, които продължават да бъдат в сила между страните. Недействителната клауза се смята за заместена от повелителните норми на закона или установената практика и обичаи.
• Приемат се следните видове карти: дебитни, кредитни и бизнес карти Visa, Mastercard и bCard. • Всички транзакции се осъществяват чрез програмите за сигурност MasterCard Identity Check и VISA Secure. • Максималната сума за плащане с карта е 2000 лв. • Не се съхраняват данни за банковите карти, използвани за плащане чрез сайта. • При необходимост от възстановяване на сума, платена с карта, тя се връща по същата карта.
Докато тече този процес, можеш да изпратиш линк към нашата документация на екипа, който ще се занимава с интеграцията, за да започнат работа по нея.
• Приемат се следните видове карти: дебитни, кредитни и бизнес карти Visa, Mastercard и bCard. • Всички транзакции се осъществяват чрез програмите за сигурност MasterCard Identity Check и VISA Secure. • Максималната сума за плащане с карта е 2000 лв. • Не се съхраняват данни за банковите карти, използвани за плащане чрез сайта. • При необходимост от възстановяване на сума, платена с карта, тя се връща по същата карта.
Докато тече този процес, можеш да изпратиш линк към нашата документация на екипа, който ще се занимава с интеграцията, за да започнат работа по нея.
Настоящите общи условия са приети с решение и влизат в сила от 23.04.2025 г.